Vintermotion

  • Al bevægelse har god indflydelse på dit blodsukker. Gode vintersysler inden døre kan være at rydde op i kælder, skabe og skuffer.
  • Det er nemt at komme til at sidde i sofaen hele aftenen. Træf et bevidst valg om, hvornår det er tid til at sætte dig og gør op med dig selv, hvad du vil gøre forinden.
  • Når du ser nyheder, så rejs dig op og ned fra stolen ved hvert nyhedsklip. På den måde styrker du benmuskler, balance og baller. Dagens dato kan også bestemme, hvor mange gange du skal rejse og sætte dig.
  • Brug trappen – både inde og ude – til at styrke benmusklerne. Brug det enkelte trappetrin til at gå op og ned ad. 
  • Stå på ét ben, når du skræller kartofler, gulerødder og rodfrugter. Skift ben indimellem – og træn din balance.
  • Lav aftaler med venner om at gå en tur.
  • Gå en tur i din frokostpause, mens det stadig er lyst.
  • Klæd dig varmt på, når du skal ud og gå – brug evt. refleksbånd og pigsåler, hvis det er glat, og du er bange for at falde.
  • Kig i Diabetesforeningens netbutik, hvor du bl.a. kan købe pigsåler, step-bænk og andre motionsredskaber.

Gå til Diabetesforeningens netbutik

Senest opdateret:
23-03-2015
Sideansvarlig
Kirsti Pedersen Motionskonsulent