Fuldkorn _logoVÆLG FULDKORN-kampagnen er et samarbejde mellem Diabetesforeningen, Foreningen af Kliniske Diætister, Hjerteforeningen, Kræftens Bekæmpelse, Fødevarestyrelsen samt en række fødevareproducenter. Målet med kampagnen er, at danskerne skal vælge fuldkornsprodukter, når de vælger blandt morgenmadsprodukter, ris, pasta og brød.

Til kampagnen er der udviklet et fuldkornsmærke. Et produkt, der bærer dette mærke, er en garanti for, at det har et højt indhold af fuldkorn og et lavt sukker- og fedt indhold. Du vil kunne finde mærket på en lang række produkter i detailhandlen og hos landets bagere.

Kampagnefilmen "Fuldkorn til folket".

Læs mere om fuldkorn

Her kan du finde en oversigt over produkter, som har fuldkornsmærket. Du kan også læse mere om kampagnen

Hvad er fuldkorn?

Nyttige bage- og indkøbstips

Senest opdateret:
28-10-2013
Sideansvarlige
Lisa Heidi Witt og Susanne Elman Pedersen Diætister