Interesserer du dig for rådgivning, jura og socialpolitik?

Kunne du tænke dig, at arbejde med problemstillinger på det sociale felt i en af Danmarks største patientforeninger? Så er jobbet som rådgivningskonsulent med juridiske kompetencer i Diabetesforeningen måske lige noget for dig. 

Som interesseorganisation arbejder vi hver dag for at sætte diabetessagen på den politiske dagsorden. Vi taler medlemmernes sag over for politikere, myndigheder og meningsdannere. Vores indsats er efterspurgt af både medlemmer og samarbejdspartnere. Vi har derfor brug for forstærkning fra dig, der kan bidrage med viden om sociale rettigheder og muligheder i dagens Danmark.

Du skal kunne indgå i et tværfagligt miljø og samarbejde med forskellige faggrupper både eksternt og internt. Eksempelvis andre patientforeninger, myndigheder, foreningens frivillige og øvrige afdelinger på hovedkontoret m.fl.

Som medarbejder i rådgivningsteamet i Faglig Enhed skal du kunne bevare overblikket og arbejde selvstændigt og struktureret i en hverdag, hvor du primært har direkte medlemskontakt. Du kommer også til at arbejde med at udvikle foreningens tilbud til medlemmer og socialpolitiske mærkesager samt administrere foreningens samarbejde med kommunerne om at sikre rette hjælpemidler til vore medlemmer.

Jobbet

  • Rådgivning via telefon og mail til medlemmer, pårørende og fagfolk om sociale rettigheder i bred forstand
  • Varetagelse af vores samarbejde med kommunerne om at sikre rette hjælpemidler til vore medlemmer
  • Administration og koordinering af Diabetesforeningens indsats mht. kommunale udbud på hjælpemidler
  • Formidling af viden om rettigheder i både interne og eksterne medier
  • Bidrag til arbejdet med foreningens socialpolitiske mærkesager
  • Deltagelse i udviklingen af foreningens tilbud til medlemmerne.

Vi forventer, at du har

  • Uddannelse som socialrådgiver og gerne med en juridisk overbygning
  • Erfaring med rådgivning af mennesker med kronisk sygdom
  • Erfaring med og indsigt i det sociale og kommunale system, herunder klagesystemet
  • Indsigt i social- og forvaltningsrettede love i bred forstand
  • Gerne kendskab til udbudsretlige problematikker
  • Empati og indsigt i psykosociale forhold
  • Gode mundtlige og skriftlige formulerings- og formidlingsevner
  • Godt humør og gåpåmod.

Hvem er vi?

Faglig enhed holder til i Odense og i København. I enheden er vi et stærkt fagligt team af bl.a. sygeplejersker, socialrådgivere, jurister, kliniske diætister, motionskonsulent samt frivillighedskonsulenter, der dagligt informerer og vejleder mennesker med diabetes i samarbejde med hovedkontorets øvrige afdelinger og over 1.200 frivillige fordelt over hele landet.

Vi tilbyder

  • Et spændende job med dygtige og dedikerede kolleger, der arbejder for en vigtig sag
  • En professionel, uformel og meget hjælpsom omgangstone
  • Varierende opgaver inden for et defineret ansvarsområde
  • Gode ansættelsesforhold med udstrakt frihed under ansvar.

Tiltrædelse, løn og ansættelsesforhold

Du vil blive ansat på 37 timer ugentligt.

Dit arbejdssted er Odense, men du må forvente at skulle deltage i ca. 1-2 månedlige møder i København.

Du refererer til Udviklingschef, Anne Sander og har til daglig vil tæt samarbejde/sparring med Chefrådgiver, Signe Hasseriis.

Vi ønsker at besætte stillingen senest 1. april 2017.

Vi fastsætter lønnen individuelt ud fra kvalifikationer og erfaring.

Ansøgning og ansøgningsfrist

Ansøgningsfristen er 27. februar 2017.

Send din ansøgning til Diabetesforeningen på mail: job@diabetes.dk - mærk din ansøgning ”rådgivningskonsulent med juridisk kompetence” (anføres i emnefeltet på e-mail). Vi modtager kun ansøgninger på mail.

Vi afholder samtaler 28. februar 2017.

Yderligere information

Du kan få yderligere oplysninger ved henvendelse til Chefrådgiver, Signe Hasseriis, på telefon 41 91 88 40, mail sh@diabetes.dk eller Udviklingschef Anne Sander på tlf. 41 91 88 34, mail: ans@diabetes.dk