Diabetesforeningen afholder årligt en række kampagner, som skal være med til at sætte fokus på, at diabetes er en alvorlig sygdom, som hver dag rammer 79 danskere.

Formålet er at skabe kendskab til sygdommen, oplyse om diabetes og forebyggelse samt medvirke til at de alvorlige følgesygdomme undgås. Formålet med Diabetesforeningens kampagner er samtidig at øge tilgangen af medlemmer og bidrag til foreningens arbejde.

Kampagnerne støtter op om foreningens 3 strategiske områder:

• at forebygge diabetes
• at leve med diabetes
• at helbrede diabetes

De forskellige kampagner henvender sig til personer, som selv har diabetes, eller som har sukkersyge i familien, medlemmer, potentielle medlemmer, diabetesbehandlere, alment praktiserende læger, erhvervsvirksomheder, politikere, skoler og sportsklubber samt offentligheden i bred forstand.

Foreningens fire største kampagner er Landsindsamlingen, Skrabelodssalget, Verdens Diabetesdag og medlemshvervning

Læs mere om kampagnerne herunder:

Landsindsamlingen - Indsamling til fordel for børn med diabetes

Læs mere om landsindsamlingen

Skrabelodssalget - Skrabelodssalg i samarbejde med skoler, sportsklubber og foreninger i hele landet

Læs mere om skrabelodssalget

Verdens Diabetesdag - Finder sted hvert år den 14. november, og sker i samarbejde med apoteker, sundhedscentre og foreningens mange frivillige landet over i en større oplysnings-, forebyggelses og opsporingskampagne

Læs mere om Verdens Diabetesdag

Medlemshvervning - Formålet er at skabe kendskab, sympati og støtte til diabetessagen

Senest opdateret:
03-02-2014
Sideansvarlig
Søren Biune Chef for Marketing & Fundraising