Ny marketingchef i Diabetesforeningen

Sebastian Erbo Hoffmann vender tilbage til Diabetesforeningen som ny marketingchef efter et par år hos Dansk Erhverv.

Sundhedsreform
16. april 2019 | Af Michael Korsbæk mk@diabetes.dk

Diabetesforeningen har ansat Sebastian Erbo Hoffmann som ny marketingchef. Den 35-årige kandidat i virksomhedsledelse og erhvervsøkonomi fra Roskilde Universitet kommer fra en stilling som chef for medlemssekretariatet hos Dansk Erhverv, hvor han har været ansat de seneste to år.

Sebastian Erbo Hoffmann kender i forvejen Diabetesforeningen indgående, da han før sine år hos Dansk Erhverv havde arbejdet seks år i den afdeling, han nu vender tilbage som leder af. Sebastian Erbo Hoffmann var dengang en drivende kraft bag den store succes med skrabelotterier, som siden har givet et meget betydeligt økonomisk bidrag til Diabetesforeningens arbejde for de i alt 92.000 medlemmer.

Sebastian Erbo Hoffmann skal som marketingchef fortsat udvikle Diabetesforeningens aktiviteter med blandt andet lotterier, netbutik og medlemsservice. Dermed er Sebastian Erbo Hoffmann en vigtig forudsætning for, at Diabetesforeningen bibeholder sin tætte kontakt til medlemmerne, tiltrækker nye og fortsat opleves som en af Danmarks stærkeste og mest støtteværdige patientforeninger.

Sebastian Erbo Hoffmann er oprindeligt fra Østerbro. I dag bor han i Humlebæk med sin hustru og datter.