MIT DIABETESBLIV MEDLEM

Balancepuden

Kan bruges til både at træne balance og stabilitet, f.eks. hvis du har nedsat følesans i fødderne. Den er også rigtig god til at udfordre dig, når du laver øvelser for bl.a. mave, ryg og baglår.

Øvelse: Stil dig med begge fødder på puden. Find et punkt at fokusere på og løft langsomt den ene fod fra puden. Hold balancen så længe du kan. Husk at skifte fod. Gentag tre gange.

Virkning: Du træner din balance og stabilitet i ankler og knæ.

Gør øvelsen nemmere: Stå med begge fødder på puden og hold balancen mens du A) kigger fra side til side B) kigger op og ned C) lukker øjne
Gør øvelsen sværere: Stå på et ben og lav A,B og C

20130220_diabetes _ekstra

 

Øvelse: Læg dig på ryggen med bøjede ben og fødder på balancepude. Slap af i overkroppen og læg armene, så det er mest behageligt. Spænd i bækkenbund- træk navlen ind mod rygsøjlen, spænd dine balder og løft nu bækkenet så højt du kan. Pust ud på toppunktet om sænk bækkenet langsomt ned igen. Lav 12 gentagelser og hold en lille pause og gentag.

Virkning: Du træner primært dine balder, baglår og nedre ryg.

20130220_diabetes _ekstra2

 

Øvelse: Læg puden under brystet, så dit hoved ligger frit. Hænder til panden. Løft hoved, bryst og albuer fra gulvet samtidig med, du kigger i gulvet. Albuerne løftes op mod loftet så skulderblade presses sammen. Lav 12, hold en lille pause og gentag.

Virkning: Du træner primært ryg og balder.

20130220_diabetes _ekstra4

Køb balancepuden i netbutikken

Støt os

Hjælp os i vores arbejde med at forebygge diabetes, leve godt med diabetes og helbrede/forske i diabetes