MIT DIABETESBLIV MEDLEM

9 gode råd om badminton

  • Start altid med at varme op. Det øger din præstation og nedsætter risikoen for skader.
  • Snup cyklen ud til hallen, hvor du skal spille. Det giver ikke bare ekstra motion, men er også et led i din opvarmning til den kommende kamp.
  • Meld dig ind i en badmintonklub. Her får du undervisning, modstandere og medspiller samt inspiration til dit spil.
  • Husk at medbringe rigeligt med væske – gerne vand. Badminton giver sved på panden, og spillet tærer hårdt på væskedepoterne.
  • Husk noget sødt – gerne en juice eller noget frugt. Juice optages hurtigere end frugt, da det er flydende og er meget effektiv ved lavt blodsukker.
  • Varier dit spil og skift makker med dem, der spiller på banen ved siden af. Alle mennesker spiller forskelligt, og det vil give dig nye udfordringer – ikke kun fysisk, men også taktisk.
  • Husk ekstra bolde og gerne en ekstra ketsjer, hvis uheldet er ude.
  • Find nogle gode venner at spille med, det er både sjovt og motiverende.
  • Snup et ekstra håndklæde med. Det kan være varmt at spille og er rart med muligheden for at tørre svenden af i løbet af kampen.

Støt os

Hjælp os i vores arbejde med at forebygge diabetes, leve godt med diabetes og helbrede/forske i diabetes