MIT DIABETESBLIV MEDLEM

9 gode råd til cykling

  • Find nogen at cykle med. Det øger ikke bare motivationen, men er også godt for tempoet og intensiteten af din træning.
  • Medbring lidt værktøj på de længere ture. Det tager ikke lang tid at lappe et dæk.
  • Start altid stille ud. Har du ikke tidligere været fysisk aktiv, så hold intensiteten i et tempo, hvor du kan føre en samtale. Giv dig tid til at komme i form.
  • Medbring vand. Det er hårdt at cykle, og det tærer på værkedepoterne.
  • Medbring altid noget sødt til justering af din blodsukkerbalance. Juice og druesukker er et godt valg, da det hurtigt optages. Tag også gerne noget frugt med.
  • Indstil din cykel korrekt. Der er mange justeringsmuligheder, som vil hjælpe din cykling gevaldigt. Tag cyklen ned forbi din cykelhandler.
  • Køb en ordentlig saddel. Der findes rigtig mange modeller, og komfort er vigtigt, når du skal til at cykle meget.
  • Anskaf en cykelcomputer. Det er motiverende at se, hvor mange kilometer du har kørt om ugen, måneden eller året. Sæt dig et mål, som du gerne vil opnå.
  • Få dine venner, familie eller kolleger med på idéen.

Støt os

Hjælp os i vores arbejde med at forebygge diabetes, leve godt med diabetes og helbrede/forske i diabetes