MIT DIABETESBLIV MEDLEM

Fif til en mere aktiv hverdag

Fysisk aktivitet har stor betydning, hvis du vil forebygge type 2-diabetes. Der er mange fordele ved at have en fysisk aktiv hverdag, hvor du øger din puls og dit åndedræt. Det gælder for alle - uansat om de har diabetes eller ej. Du kan desværre ikke løbe fra en diabetes. Men ved at føre et sundt og aktivt liv, kan du tage føringen og undgå, at den løber fra dig.

Fysisk aktivitet kan være mange ting - og behøver ikke nødvendigvis indebære en tur i motionscenter eller et medlemskab af en idrætsforening. Også hverdagen er fuld af muligheder for aktivitet.

Diabetesforeningens motionskonsulent kommer her med 5 fif til en mere aktiv hverdag [01:07]: 



Billede mangler

Motionskonsulenten har masser af viden og erfaring at trække på for at give dig den allerbedste rådgivning. 

Kontakt Diabetesforeningens motionskonsulent, Kirsti Pedersen. Tlf. 63 12 90 76

Fordelene ved fysisk aktivitet

  • Sænker dit blodsukker midlertidigt
  • Sænker blodtryk og kolesteroltal på lang sigt
  • Øger dit velvære, både fysisk og psykisk
  • Øger virkningen af din insulin
  • Gør det lettere at tabe sig
  • Modvirker stress, depression og angst
  • Opbygger og bevarer musklerne
  • Styrker knoglerne
  • Giver bedre hjertefunktion
  • Giver bedre søvn

Læs mere her: 

Spørgsmål om fysisk aktivitet

Tips og gode råd

Vær fysisk aktiv sammen med andre

Læs artiklen "Motion gavner mere end vægttab"

Støt os

Hjælp os i vores arbejde med at forebygge diabetes, leve godt med diabetes og helbrede/forske i diabetes