MIT DIABETESBLIV MEDLEM

Fysisk aktivitet og diabetes 2

Fordele ved at du bevæger dig

  • Sænker dit blodsukker, blodtryk og kolesteroltal 
  • Forebygger følgesygdomme
  • Øger det psykiske og fysiske velvære 
  • Øger virkning af insulin, så din krop bedre kan optage sukkeret fra blodet 
  • Medvirker til vægttab sammen med kostændringer 
  • Har gunstig indflydelse på søvn og fordøjelse 
  • Modvirker stress, depression og angst 
  • Opbygger og bevarer muskler 
  • Giver bedre hjertefunktion 
  • Styrker knoglerne 
  • Giver bedre appetitregulering 

Der er mange fordele ved at have en fysisk aktiv hverdag, hvor du øger din puls og dit åndedræt. Det gælder for alle - uansat om de har diabetes eller ej.

Du kan desværre ikke løbe fra din diabetes. Men ved at føre et sundt og aktivt liv og passe din medicinering, kan du tage føringen og undgå, at den løber fra dig.

Hverdagen er fuld af muligheder for fysisk aktivitet

Fysisk aktivitet kan være mange ting - og behøver ikke nødvendigvis indebære en tur i motionscenter eller et medlemskab af en idrætsforening. Også hverdagen er fuld af muligheder for aktivitet.

Find inspiration til fysisk aktivitet, gode råd og motivation via menuen til venstre. Og husk - det er sundere at være overvægtig og i god form end normalvægtig og i dårlig form.

I videoen herunder får du 5 fif til en mere aktiv hverdag

Støt os

Hjælp os i vores arbejde med at forebygge diabetes, leve godt med diabetes og helbrede/forske i diabetes