MIT DIABETESBLIV MEDLEM

Inspiration til aftensmad

Fisk

Spis mere fisk, lyder et af de officielle kostråd. Vi skal gerne spise ca. 350 g fisk om ugen.

Find opskrifter med fisk

 

Grill

Der er masser af muligheder for at lave spændende mad med både grøntsager, kød, fisk eller fjerkræ på grillen.

Find opskrifter på grillmad

 

Mad til én

Mange vil gerne spise sundt og varieret, men det kan være svært, når man kun er én - uden at skulle smide en masse mad ud.

Find opskrifter til én person

 

Nyt år - nye mål

Har du også lovet dig selv, at du skal blive lidt lettere i det nye år? Mange har prøvet slankekure, der hurtigt gav et vægttab. Men ofte kommer kiloene på igen lige så hurtigt, når kuren var ovre.

Find opskrifter her

 

Man(d) skal jo have kød

Ifølge de officielle anbefalinger bør vi højst spise 500 gram tilberedt kød fra okse, kalv, svin og lam om ugen. Det svarer til to-tre middage og kødpålæg på en uge.

Find opskrifter med kød

 

Mormormad

Mormormad forbinder vi typisk med velsmag og hygge, men også med de tunge, gammeldags retter som f.eks. stegt flæsk med persillesovs og boller i karry.

Find opskrifter på mormormad

 

Simremad

Kulden bider i kinderne, men du snører alligevel skoene. Klar til en gåtur og lidt frisk luft. Måske har du haft gæster til eftermiddagskaffe, og nu skal I ud at gå, før aftensmaden. Og når du kommer hjem - er maden færdig!

Find opskrifter på simremad

 

Suppe

Når kulden bider i kinderne, er det dejligt med en portion suppe at varme sig på. Suppe kan både være et valg til de dage, hvor det skal gå hurtigt og til de dage, hvor du har god tid.

Find opskrifter på suppe

 

Verden rundt

Skal du ud at rejse snart, så snyd ikke dig selv for at smage på den lokale mad. Tag på restaurant. Besøg madmarkeder. Duft, smag og find inspiration til hverdagens repertoire.

Find opskrifter på mad fra hele verden

 

Støt os

Hjælp os i vores arbejde med at forebygge diabetes, leve godt med diabetes og helbrede/forske i diabetes