MIT DIABETESBLIV MEDLEM

Inspiration til mad med frugt og grønt

Det grønne landkøkken + grove grøntsager

Kål

Efterår er sæson for de lækre kål som hvidkål, grønkål, rosenkål, savojkål og rødkål. De nævnte typer af kål har et højt indhold af kostfibre, der fylder og mætter.

Find opskrifter med kål

 

Rabarber

Rabarber er en rigtig forårsbebuder. Rabarbersæsonen starter normalt i april og fortsætter til midt på sommeren.

Find opskrifter med rabarber

 

Rodfrugter

Efteråret og vinteren byder på gode danske rodfrugter som rødbeder, persillerod, pastinak, knoldselleri, jordskokker og gulerødder.

Find opskrifter med rodfrugter

 

Salat i glas

Savner du et alternativ til rugbrødsmadderne i madpakken? Eller er du træt af, at den blandede salat, du har med hjemmefra, er lidt "sjasket", når du endelig når frokost og skal spise den?

Find opskrifter med salat i glas

 

Sommerdrikke

Sol og varme gør de fleste mennesker tørstige og øger behovet for væske. Men det er ikke helt lige meget, hvad du drikker, når du har diabetes.

Find opskrifter på sommerdrikke

 

Syltning

Du kan spise syltede produkter med sukker (hjemmelavede eller færdigkøbte) i mindre mængder, uden at det giver svingning af betydning i blodsukkeret.

Find opskrifter på syltning

 

Æbler

Du kan sætte tænderne i æblet allerede, når du står med det i hånden, friskplukket fra træet. Æblet er også velegnet til at skære i små mundrette både og spise som snack.

Find opskrifter med æbler

 

Støt os

Hjælp os i vores arbejde med at forebygge diabetes, leve godt med diabetes og helbrede/forske i diabetes