Lokalforening

Lyngby-Taarbæk lokalforening

Velkommen til Diabetesforeningens lokalforening i Lyngby-Taarbæk. Vi arbejder for et bedre kendskab til og forståelse for diabetes – både over for kommunens borgere, politikere og det enkelte menneske med diabetes.

Om Lyngby-Taarbæk Lokalforening

Velkommen til Diabetesforeningens lokalforening i Lyngby-Taarbæk. Vi arbejder for et bedre kendskab til og forståelse for diabetes – både over for kommunens borgere, politikere og det enkelte menneske med diabetes.

Diabetesforeningens lokalforeninger oplyser om livet med diabetes og tilbyder netværk, foredrag og motionsaktiviteter.

60 år med diabetes

Nu er vi efterhånden godt inde i det nye år, og vi starter vores onsdagscafeer. I år bliver det dog næstsidste onsdag i måneden da vi har fået erfaring for, at der foregår en del andet lige sidste onsdag i måneden.

Vi starter onsdag 18. marts kl. 15.30 i Frivillighuset, Rustenborgvej 2 A, i lokalet på loftet.

Vi har inviteret cand.scient. Ph.d. Jørgen Schøller som vil dele sine erfaringer fra et langt liv med diabetes. Der vil blive rig lejlighed til at stille spørgsmål til Jørgen.

Og vi byder som sædvanlig på kaffe/te/vand og lidt spiseligt.

Kom og vær med, der er altid mulighed for at lære noget.

Bestyrelsen

 

 

Referat af Generalforsamling 4. februar 2026

Referent: Ingrid Christoffersen

Til stede af bestyrelsen: Marianne Wulff, Kirsten Skyhøj, Anne-Beth Halberg, Ingrid Christoffersen, fraværende: Torben Kure-Deleuran,

Suppleanter til stede: Stinne Olsen, Tulle Halberg,

Til dirigent valgtes Dagny Jensen

Formanden aflagde beretning om 2025, kort om vores aktiviteter i årets løb. Beretningen blev godkendt.

Kassereren præsenterede årets regnskab, der var et enkelt spørgsmål til honorarudgiften, og ellers blev regnskabet godkendt uden andre bemærkninger. Da vi endnu ikke ved, om vi modtager §18 tilskud, blev der ikke fremlagt budget for 2026 eller aktivitetsplan, men vi fortsætter motionsholdet og vores onsdagscafeer sidste onsdag i måneden, undtaget juli og august.

Der var indkommet et forslag om fremtidige aktiviteter, bl.a. et besøg på Hvidøre. Et møde med Maria Carmen Koppel og et møde om mindfulness. Bestyrelsen arbejder videre med dette bistået af forslagsstilleren.

Valg til bestyrelsen:

Anne-Beth Halberg, Torben Kure-Deleuran og Ingrid Christoffersen var på valg, alle modtog genvalg.

Kirsten Skyhøj ønskede at udtræde af bestyrelsen, i stedet valgtes suppleant Tulle Halberg

Kirsten Skyhøj valgtes derefter til suppleant.

Under Eventuelt fik vi en god og inspirerende snak med de fremmødte medlemmer, om hvad vi kan gøre for at tiltrække flere til vores arrangementer og der var mange gode forslag.

Dirigenten erklærede herefter generalforsamling afsluttet.

 

Bestyrelsen:

Formand Marianne Wulff
Næstformand Torben Kure-Deleuran
Kasserer Anne-Beth Halberg
Ord. medlem Ingrid Christoffersen
Ord. medlem Tulle Halberg

Suppleant:
Kirsten Skyhøj