Frivillignyt 1. april 2022

15A9250 Ny
01. april 2022

Frivilligundersøgelse i Diabetesforeningen

En stor del af foreningens aktiviteter drives af frivillige, og derfor har vi denne uge sendt en mail med et spørgeskema til alle frivillige i foreningen.

Undersøgelsen skal undersøge, hvordan vi kan skabe gode rammer for dig og de mange andre frivillige. Undersøgelsen foretages af konsulenthuset Ingerfair, og alle organisationsspecifikke oplysninger deles ikke udenfor Diabetesforeningen.

Har du spørgsmål til undersøgelse, eller er du frivillig og har ikke modtaget spørgeskemaet, kan du skrive til udviklingskonsulent, Anders Lund Rasmussen på alr@diabetes.dk

Vi håber, at du vil fortælle os om din oplevelse som frivillig, og hvad der kan forbedres!

 

 

Forårslotteriet er i gang - men vi har brug for din hjælp

Vær med til at få lotteriet tilbage i topform ovenpå coronanedlukningen.

Sådan gør du en forskel for børn som Olivia:

  • Skab synlighed:
    Hæng plakater op i dit lokale supermarked, medborger- og forsamlingshus, på biblioteket og den lokale skole. Bestil plakater – send en mail til: skrabelotteri@diabetes.dk
    Tip klubber, skoler og foreninger i dit nærområde: Nævn lodsalget for alle dem, som sikkert vil tjene til f.eks. en lejrtur, nye fodbolde eller klubdragter.

  • Sælg selv lodder:
    Du kan sælge lodder som privatperson eller med din lokalforening. I tjener 14 kr. pr. solgt lod.

 

>> Tilmeld dig lotteriet her

 

 

Ny frivillighedskonsulent!

I februar startede Anne Kaehne som ny frivillighedskonsulent i Diabetesforeningen. Annes primære opgave er at hjælpe lokalt, så hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål til foreningens kommunikationsværktøjer, dit frivillige arbejde lokalforeningen, ungegruppe eller børnefamiliegruppe, er det Anne, du skal tage fat i.

Anne kan bl.a. hjælpe med rådgivning ift.:

  • Rekruttering, kurser og uddannelse af frivillige
  • Synlighed omkring jeres forening og aktiviteter
  • Nye aktiviteter, ideer og projekter
  • Samarbejde med kommunale institutioner, medarbejdere eller andre foreninger

Du kan fange Anne på aka@diabetes.dk eller på telefon 30 65 49 12.

 

 

Husk at tilmelde jer Delegeretmødet

Nu er der snart delegeretmøde med mange spændende ting på programmet!

I forbindelse med frivilligundersøgelsen kommer konsulenthuset Ingerfair og holder et oplæg om frivillighed, og derudover er der både inspirationsbazar, fremlæggelse af hovedbestyrelsens årsberetning og oplysning om nogle af Diabetesforeningens større aktiviteter.

Mødet afholdes i Odense d. 21. maj.
Der er deadline for tilmelding d. 8. april.

Tilmeld dig til Gitte Lippert på gtl@diabetes.dk

 

 

Officiel kasserermail

Diabetesforeningen har fået en officiel mailadresse til kassereren! Alle kasserer vil blive kontaktet af bogholderiet i Diabetesforeningen for at komme godt i gang.
Har I spørgsmål til kasserer-mailen, kan I kontakte den ansvarlige medarbejder for jeres region.

>> Find den ansvarlige medarbejder her

 

 

Er du ny i en af Diabetesforeningens lokale bestyrelser?

Så vil vi gerne invitere dig på introkursus.

På kurset vil du få et bedre overblik over Diabetesforeningen og bestyrelsesarbejdet.
Du lærer, hvordan Diabetesforeningen og bestyrelsesarbejdet er skruet sammen, hvilke aktiviteter du kan arbejde med, og hvor du kan hente hjælp.

Kurset finder sted:
Lørdag d. 23. april 2022 kl. 09.30-16.15
Brogaarden, Abelonelundvej 40, Strib, 5500 Middelbart

Tilmelding senest 13. april via denne mail: pj@diabetes.dk

Velkommen til en spændende dag i Diabetesforeningens- og frivillighedens tegn. Vi glæder os til at være sammen med dig!

Hvis der er spørgsmål til mødet, så kontakt Anne Kaehne på aka@diabetes.dk

 

 

Gør dine aktiviteter synlige for medlemmerne

Vil I gerne have flere deltagere til jeres arrangementer, så husk at uploade arrangementerne i den digitale arrangementskalender på www.diabetes.dk.
Vil du også have dine aktiviteter synlige i den trykte kalender, så skal du huske at opdatere arrangementskalenderen inden deadline. Den trykte kalender sendes ud til de medlemmer, som har bestilt den via medlemsservice.

Deadline for indtastning er d. 6. maj 2022.
Næste medlemsblad udkommer d. 7.-10. juni 2022.

>> Find brugervejledningen til arrangementskalenderen her

 

 

Kalender

Instruktørkursus, modul 1, motivationsgrupper - 2.-3. april
Regionsmøde Sjælland - Karrebæksminde - 3. april
Instruktørkursus, motivationsgrupper, modul 2 - Vest - april
Gå-værtsaften - online - april
Introkursus nye bestyrelser - Middelfart - 23. april
Erfamøde Type-1 netværk - Glostrup - 7. maj
Erfamøde BFG og UG - online - maj
Instruktørkursus, motivationsgrupper, modul 2 - Øst - maj
Kassererkursus - Middelfart- 7. maj
Kassererkursus - Glostrup - 8. maj
Introkursus, opfølgning, Mentorprogrammet - online - 15. maj
Delegeretmøde - Odense - 21. maj
Folkemøde - Bornholm - 16.-19. juni
Erfamøde Type-1 netværk - online - august
Erfamøde BFG og UG - online - september
Landsdelsmøder i regionerne - Øst og Vest - oktober
Instruktørkursus, modul 3, motivationsgruppe - oktober
Hyttetur for unge - oktober
Verdens diabetesdag - 14. november