Markedsføring og presse
Jo mere opmærksomhed, Diabetesforeningens lokale arbejde får, jo bedre. Her er gode råd om markedsføring og presse
Markedsføring
Markedsføring handler både om at være synlig digitalt, og at være synlig i lokalområdet. Som frivillig er du en af vores mest værdifulde reklamesøjler. For ingen er bedre til at fortælle om diabetes end den, der selv har sygdommen tæt inde på livet.
Her i vores ”værktøjskasse” har vi samlet nogle gode råd til markedsføring. Læs om:
- Markedsføring via lokal hjemmeside
- Instruktion i at bruge vores officielle mailadresse
- Hvordan du bruger de rigtige skabeloner til brevpapir og grafisk layout
Samtykkeerklæring ved brug af fotos og markedsføring
Benyt denne erklæring når I skal offentliggøre portrætbilleder og kontaktoplysninger i trykte og digitale medier
Presse
At få lokale medier til at fortælle om Diabetesforeningens lokale indsats har stor værdi. Ved at tackle pressen på den rigtige måde, sikrer du høj kvalitet i presseomtalen.
I vores gode råd til at gøre Diabetesforeningen synlig i pressen kan du læse om:
- Diabetesforeningens arrangementskalender, som annoncerer alle lokale arrangementer i hele Danmark
- Gode råd til at skrive en pressemeddelelse, der rammer plet
- Konkrete tips til at skrive et læserbrev og en nyhedsmail til lokale medlemmer
- Hvordan du får en samtykkeerklæring fra en person, der medvirker i Diabetesforeningens trykte og/eller digitale medier
Grafiske guidelines
Alt grafisk materiale, der repræsenterer Diabetesforeningen, skal være designet, så det overholder vores regler for brug af farver, skrifttyper, logo og andre grafiske virkemidler.
Gør opmærksom på jeres arrangement
Læs om hvad der er godt at huske på, når I holder et foredrag eller arrangement
Book en materiale-trailer
Book en trailer med materiale til jeres næste arrangement her
Har du spørgsmål til de forskellige markedsføringsværktøjer, eller har du andre spørgsmål, der vedrører markedsføring og presse, kan du kontakte frivilligkonsulent Anne Kaehne på aka@diabetes.dk