Tastatur, Kuglepen Og Blok

Markedsføring og presse

Jo mere opmærksomhed, Diabetesforeningens lokale arbejde får, jo bedre. Her er gode råd om markedsføring og presse

Markedsføring

Markedsføring handler både om at være synlig digitalt, og at være synlig i lokalområdet. Som frivillig er du en af vores mest værdifulde reklamesøjler. For ingen er bedre til at fortælle om diabetes end den, der selv har sygdommen tæt inde på livet.

Her i vores ”værktøjskasse” har vi samlet nogle gode råd til markedsføring. Læs om:

  • Markedsføring via lokal hjemmeside
  • Instruktion i at bruge vores officielle mailadresse
  • Hvordan du bruger de rigtige skabeloner til brevpapir og grafisk layout
Paragraf

Samtykkeerklæring ved brug af fotos og markedsføring

Benyt denne erklæring når I skal offentliggøre portrætbilleder og kontaktoplysninger i trykte og digitale medier

Hent samtykkeerklæring

Presse

At få lokale medier til at fortælle om Diabetesforeningens lokale indsats har stor værdi. Ved at tackle pressen på den rigtige måde, sikrer du høj kvalitet i presseomtalen.

I vores gode råd til at gøre Diabetesforeningen synlig i pressen kan du læse om:

  • Diabetesforeningens arrangementskalender, som annoncerer alle lokale arrangementer i hele Danmark
  • Gode råd til at skrive en pressemeddelelse, der rammer plet 
  • Konkrete tips til at skrive et læserbrev og en nyhedsmail til lokale medlemmer
  • Hvordan du får en samtykkeerklæring fra en person, der medvirker i Diabetesforeningens trykte og/eller digitale medier
Politisk chef bliver interviewet
Diabetesforeningen i pressen

Grafiske guidelines

Alt grafisk materiale, der repræsenterer Diabetesforeningen, skal være designet, så det overholder vores regler for brug af farver, skrifttyper, logo og andre grafiske virkemidler.

Område Kommune

Lokale hjemmesider

Læs om de lokale hjemmesider og få hjælp til at bruge dem

Hjemmesider
Nyhedsbrev2

Mailadresse

Bliv ført godt igennem reglerne om brug af e-mail og find en guide til brug

Mailadresse
Kalender

Kalender

Læs om, hvordan I opdaterer arrangementskalenderen på hjemmesiden

Kalender
Nyhedsbrev1

Nyhedsbrev til medlemmer

Læs om regler for nyhedsbreve og hvordan du kommer i gang

Nyhedsbrev
Værktøjskasse1

Pressemeddelelse

Få tips og tricks til, hvordan I laver en god pressemeddelelse.

Pressemeddelelse
Vejledninger

Sociale medier

Få inspiration til at bruge de sociale medier

Sociale medier
Rådgivning

Læserbreve

Skriv et læserbrev, der rammer plet. Find gode råd og vejledning

Læserbreve
Værktøjskasse 2

Grafiske materialer

Find brevpapir, logo og grafisk designmanual her

Grafiske materialer
Fællesskaber

Gør opmærksom på jeres arrangement

Læs om hvad der er godt at huske på, når I holder et foredrag eller arrangement

Gør opmærksom på jeres arrangementer
Værktøjskasse 2

Book en materiale-trailer

Book en trailer med materiale til jeres næste arrangement her

Book en materiale-trailer
Fakta

Webshop

Find t-shirts, hættetrøjer og meget mere med Diabetesforeningens logo

Webshop

Har du spørgsmål til de forskellige markedsføringsværktøjer, eller har du andre spørgsmål, der vedrører markedsføring og presse, kan du kontakte frivilligkonsulent Anne Kaehne på aka@diabetes.dk

Anne Kaehne