Lokalforening

Frederikssund lokalforening

Velkommen til Diabetesforeningens lokalforening i Frederikssund. Vi arbejder for et bedre kendskab til og forståelse for diabetes – både over for kommunens borgere, politikere og det enkelte menneske med diabetes.

Om Frederikssund Lokalforening

Velkommen til Diabetesforeningens lokalforening i Frederikssund. Vi arbejder for et bedre kendskab til og forståelse for diabetes – både over for kommunens borgere, politikere og det enkelte menneske med diabetes.

Diabetesforeningens lokalforeninger oplyser om livet med diabetes og tilbyder netværk, foredrag og motionsaktiviteter.
I Lokalforeningen Frederikssund møder du ligesindede, der ved hvad det vil sige at have diabetes.
Vi arbejder for bedre kendskab og forståelse for diabetes. Vi afholder i løbet af året en række forskellige arrangementer bl.a. Diabetescafeer, foredrag og fællesskab med fokus på kost og motion - og meget andet.

 

Bestyrelsen

Her kan du se bestyrelsen i Frederikssund:

  • Formand, Bente Schousboe, Tlf. 20412487  13.00-16.00 på hverdage
  • Næstformand, Lise Lotte Andersen 
  • Kasserer, Knud Larsen
  • Sekretær, Anne Marie Mathiesen
  • Alm. medlem, Kate Johansen
  • 1. Suppleant, Marianne Thusgaard
  • 2. Suppleant, Janne Kofoed
  • Kritisk revisor, Aase Knudsen


Har du spørgsmål til foreningen, til aktiviteter eller direkte til bestyrelsen, kan du skrive til foreningens mail [email protected]

Arrangementer

    Arrangementer
  • Stavgang og almindelig gang

    + -

     

    Stavgang alm. gang alle kan deltag, 

    Tirsdag den 4. august  2026, 

    Mødestedet er Valhalla, Kaløvej (Frederikssunds Hallen)

    Vi går i forskellige tempo, så man kan gå med det længere hold, der starter kl. 9.30

    Det korte hold starter kl. 10.00,

    Der afsluttes med kaffe og hyggeligt samvær efter turen.

    Der kan lånes stav de første par gange

    Tilmelding kræves, da der kan komme aflysninger og vi kan arrangere tur fra andre steder.

    til Anne Marie Mathiesen på tlf. 22142639

    første tur efter tur inden sommerferien er 4. august 2026 på gensyn

  • Diabetes-café - Frederikssund

    + -

    Diabetes cafémøde

    Mandag den 7. september 2026

    klokken 13.00

    I Frivillighuset, Lundevej 7, Frederikssund

     

    Kom og deltag i vores cafémøde,

    Her kan du møde andre med diabetes, dele erfaringer eller lytte

     vi servere, kaffe og te, samt brød

    Pårørende er også meget velkommen

    Der er ingen tilmelding

    på bestyrelsens vegne

    Bente Schousboe

Foredrag om diabetes og osteoporose

Mandag den 14. september 2026 klokken 17

i Frivillighuset, Lundevej 7 Frederikssund

Overlæge Peter Lommer Kristensen, Hillerød hospital, vil fortælle omkring diabetes og osteoporose.

Der serveres smørrebrød, vand og kaffe/te

Tilmelding kræves, da pladserne er begrænset og med hensyn til forplejningen 

til Bente Schousboe på mailadressen 

[email protected] senest 9. september 2026

På bestyrelsens vegne

Bente Schousboe